Alembik SA – emisja akcji

Alembik Polska SA

Dołącz do osobistego projektu biznesowego Janusza Palikota!

z 4 499 979 zł

z 4 499 979 zł
 
Inwestorzy
11 dni
do końca
57 zł
Cena Akcji
78 947
Liczba Akcji
Kup akcje

Alembik Polska SA to powstająca nowoczesna sieć Alkotek – miejsc spotkań i degustacji, w których na miejscu w specjalnych urządzeniach – alembikach – produkowane będą wysokogatunkowe alkohole rzemieślnicze. W ofercie Alkotek znajdzie się wyselekcjonowane jedzenie skomponowane pod konkretne alkohole. Pierwsze dwa lokale: Młoda Polska (Szefowa Kuchni: Beata Śniechowska) z Wrocławia i Czarcia Łapa (Szef Kuchni: Adrian Bęben) z Lublina, już wkrótce otworzą swoje destylarnie w ramach projektu Alembik Polska. Janusz Palikot wraz z zespołem Alembik Polska SA rozpoczął już produkcję i sprzedaż kraftowej wódki pod własnym nazwiskiem. Spółka planuje debiut giełdowy do końca 2023 roku*.
*Wprowadzenie akcji Spółki do obrotu zorganizowanego uzależnione będzie od uwarunkowań rynkowych, aktualnej sytuacji Spółki i spełnienia wymogów wynikających z przepisów prawa i regulacji podmiotu zarządzającego tym rynkiem.

Janusz Palikot

Janusz Palikot od 4 lat związany z branżą piwną, wrócił z sukcesem do alkoholi mocnych prezentując innowacyjne i świetnie sprzedające się pozycje jak Wódka BUH, Okovity Tenczyńskie czy Wódka Palikot. Potencjał marki Palikot chcemy wykorzystać do wprowadzenia rewolucji na rynku – wódki kraftowej, której proces produkcji opiera się na  połączeniu destylacji i rektyfikacji. Ta różnica gwarantuje diametralnie lepsze, wyjątkowe doznania smakowe.

Działalność biznesowa Janusza Palikota

Ambra – w 1990 roku Janusz Palikot założył spółkę Ambra i przez 6 lat pełnił w niej funkcję Prezesa Zarządu. Firma szybko zdobyła pozycję lidera rynku win i win musujących, budując portfel silnych marek własnych, takich jak Dorato, Cin&Cin, Fresco czy El Sol. Jako pierwsza wprowadziła na rynek zupełnie innowacyjne produkty, takie jak Piccolo.

Polmos Lublin – po sprzedaży akcji w Ambra SA Janusz Palikot założył spółkę Jabłonna, planując dalsze działania biznesowe na rynku alkoholowym. W 2001 roku Jabłonna przejęła kontrolę nad Polmosem Lublin, produkującym m.in. wódkę Żołądkową Gorzką. Przejęte przedsiębiorstwo znajdowało się w złej kondycji, natomiast w czasach Janusza Palikota Polmos Lublin sprzedał ponad 1 mld butelek, a sam biznesmen dzięki sprzedaży akcji spółki stał się uosobieniem sukcesu w branży alkoholowej.

Browar Tenczynek – w 2018 roku, po dłuższej przerwie, Janusz Palikot postanowił wrócić do biznesu alkoholowego, tym razem w branży piwnej. Nowo powstała spółka Manufaktura Piwa, Wódki i Wina przejęła należący do grupy BRJ małopolski browar regionalny w Tenczynku. Odświeżony portfel piw w klasycznych stylach oraz osobna linia piw nowofalowych wywołały zainteresowanie rynku i konsumentów, a ich wysoką jakość potwierdziło kilkanaście medali zdobytych w ciągu dwóch lat w konkursach specjalistycznych i konsumenckich.

Tenczyńska Okovita – pod koniec 2019 roku Janusz Palikot ogłosił zamiar rozbudowania Grupy Tenczynek. Z pomocą przyszli inwestorzy. Tenczyńska Okovita w ramach kampanii crowdfundingowej zebrała w ciągu 36 dni kwotę 4,18 mln zł na realizację zakładanych celów inwestycyjnych, takich jak zakup maszyn do destylacji okowity czy beczek do leżakowania piw. Natomiast druga emisja spółki Tenczyńska Okovita zakończyła się w 8 godzin!

Wódka Palikot – projekt, który łączy najlepsze i najcenniejsze doświadczenia z wcześniejszych działań: umiejętność komponowania składu, metody produkcji, marketingu, sprzedaży, jak i profitowość. Sprzedaż kraftowej wódki Palikot rozpoczęła się z końcem sierpnia bieżącego roku. Naszym celem jest osiągnięcie poziomu sprzedaży ponad 100 000 szt. Wódki Kraft Palikot miesięcznie już w 2022 roku.

BUH – biznes założony i prowadzony razem z Kubą Wojewódzkim i Tomaszem Czechowskim, odpowiada za najgłośniejszą premierę na polskim rynku alkoholowym ostatnich lat – konopne piwo BUH, wódkę wyBUHową oraz Okovitę BUH.

Ponadto Janusz Palikot prowadził projekt tokenizacji beczek whisky na kwotę 4 mln zł oraz projekt Beczki Palikota z 600 sprzedanymi egzemplarzami. Jest to największy polski program inwestycji w starzony alkohol.

Lokale Alembik Polska

Jesteśmy powstającą siecią Alkotek, przestrzenią spotkań i degustacji, w których wysokogatunkowe alkohole rzemieślnicze będą produkowane na miejscu. W naszej ofercie znajdzie się wyselekcjonowane jedzenie komponujące się pod konkretne alkohole, a pierwsze dwa lokale: Młoda Polska z Wrocławia i Czarcia Łapa z Lublina, jako pierwsze otworzą swoje destylarnie!

Młoda Polska z Wrocławia
Restauracja rozpoczęła współpracę z Alembik Polska w maju 2021 r. To miejsce, które zrodziło się z miłości do dobrego, polskiego smaku i tradycji biesiadowania przy pysznie zastawionym stole, w otoczeniu najwyższej jakości trunków i muzyki na żywo. Dziś można powiedzieć, że trudno o podobne miejsce, które na jednej powierzchni zgromadziłoby tak mocne, a zarazem różnorodne curriculum vitae polskiej gastronomii. Szefową kuchni jest Beata Śniechowska, zwyciężczyni Master Chef Polska, autorka książek kulinarnych, nominowana przez Gault & Millau jako kobieta szef roku 2019. Planowane otwarcie destylarni: grudzień 2021 r.
Planowane jest wniesienie wszystkich udziałów spółki prowadzącej restaurację Młoda Polska do Alembik Polska S.A., przy czym liczba akcji jaka zostanie przyznana obecnym wspólnikom tej spółki zależna jest od wyceny przeprowadzonej przez biegłego rewidenta. Spółka szacuje, że wspólnikom spółki prowadzącej obecnie restaurację Młoda Polska zostanie przyznane mniej niż 5% docelowo podwyższonego kapitału zakładowego.

Czarcia Łapa z Lublina
Czarcia Łapa to miejsce rewolucyjne z produkcją jakościowego alkoholu, świetnym jedzeniem oraz piwną ścianą. Restauracja dołączyła do Alembik Polska w kwietniu 2021 r., aktualnie trwa jej adaptacja do potrzeb spółki (utworzenie destylarni, w której produkowane będą m.in. alkohole pod marką własną Czarcia Łapa oraz piekarni). Otwarcie destylarni planowane jest do roku 2022. Restauracja prowadzona jest przez spółkę Alembik Lublin sp. z o.o., która jest spółką zależną Alembik Polska S.A.

Wizualizacja destylarni w Czarciej Łapie

Wódka kraftowa Palikot

Alembik Polska S.A. wyprodukowała pierwszą serię wódek pod nową marką Palikot, które rozeszły się w przedsprzedaży w błyskawicznym tempie. Po doskonałym przyjęciu przez
konsumentów, spółka wprowadza właśnie kolejne partie do sieci Żabka.

Zawsze chciałem zrobić swoją wódkę – Wódkę Palikota. Marzyłem o tym od 40 lat, czyli od kiedy zajmuję się produkcją alkoholu. Wypuściłem na rynek Żołądkową Gorzką, Dorato, Lubelską Cytrynówkę, Fresco, Cin Cin, Piwo BUH, Wódkę BUH oraz Tenczyńską Okovitę.
Teraz spełnia się moje marzenie. To najlepsze, co zrobiłem – Wódka Kraft Palikot w 3 smakach: żyto, jęczmień, ziemniak.
Janusz Palikot

Wódka Kraft Palikot to przede wszystkim innowacyjna receptura łącząca dwie oddzielne technologie – rektyfikacji, która służy głównie do produkcji wódki oraz destylacji, która służy do produkcji okowit i whisky. To niesamowity produkt, który jest wódką mocną, ale przez połączenie z destylatem uzyskujemy krągły smak.

Opisy smakowe

Jęczmień – klasyka na jęczmiennej bazie z wyczuwalną chlebową słodowością. Zbalansowane połączenie czystej wódki z okowitą jęczmienną, które daje delikatny, pełny smak.

Ziemniak – subtelna słodycz ziemniaka z korzennym finiszem o wyjątkowej głębi smaku.

Żyto – bogaty i złożony smak z delikatną nutą żyta; smak wódki zachowując cechy żyta, został dodatkowo wzmocniony dodatkiem destylatu z tego samego surowca.

Cele emisji

Model biznesowy

Spółka dokonała rewizji modelu biznesowego, która wymagana była przez przedłużający się okres pandemii, a także trudności w adaptacji urządzeń destylarni do istniejących restauracji (co zakładał pierwotny model biznesowy). W związku z tym model został zmieniony w następujący sposób:
1. Postawiono na otwarcie lokali własnych (bez kooperacji) w projektowanym i planowanym wewnętrznie układzie. Takie podejście co prawda zwiększa koszty inwestycji, ale też powoduje znacznie większą kontrolę oraz możliwości każdej z lokalizacji. Tak adoptowane są lokale Czarcia Łapa w Lublinie oraz Młoda Polska we Wrocławiu.
2. Dołączenie Młodej Polski z Wrocławia, a także jej właścicieli i prowadzących Tomasza Czechowskiego, Beaty Śniechowskiej oraz Tomasza Nietubycia spowodowało zwiększenie doświadczenia i wiedzy gastronomicznej w zespole, co wydatnie wpływa na kształtowanie strategii i bieżące działania Spółki.
3. Marka „Palikot” będzie zarządzana przez Alembik Polska SA i na jej bazie stworzony został projekt ogólnopolski wódki Kraft Palikot, która zadebiutowała w sklepach Żabka na terenie całego kraju.

Zgodnie z informacjami zawartymi powyżej dokonaliśmy rewizji modelu biznesowego, stawiając na lokale własne. Środki pozyskane w pierwszej emisji zostały przeznaczone na produkcję i zakup alembików oraz inwestycje w wódkę Kraft Palikot i lokal Czarcia Łapa w Lublinie. W momencie uruchomienia pierwszych pięciu lokali rozpoczniemy prace nad aplikacją umożliwiającą m.in. dokonanie rezerwacji, na którą środki również pozyskiwane były w poprzedniej emisji. Wiąże się to z jej większą efektywnością w momencie uruchomienia co najmniej kilku lokali.

Kroki milowe

2020

Rozpoczęcie współpracy z restauracją Młoda Polska z Wrocławia, rozszerzenie składu zarządzającego o osoby doświadczone w organizacji oraz tworzeniu biznesów gastronomicznych.

1Q 2021

Rozpoczęcie modernizacji restauracji Czarcia Łapa w Lublinie.

2Q 2021

Zmiana modelu biznesowego.

Q3 2021

Wprowadzenie do oferty Wódki Kraft Palikot.

Zespół

  • Janusz Paliktot

    Twórca sukcesu takich firm jak Ambra, Polmos Lublin czy Browar Tenczynek. W latach 1994-2000 pełnił funkcję Prezesa Zarządu w spółce Ambra SA, która jako pierwsza spółka winiarska w Polsce wypromowała portfel silnych marek własnych. Odpowiedzialny za stworzenie marek takich jak Dorato, Cin&Cin, Fresco czy Wódka Żołądkowa Gorzka De Luxe, które znamy ze spółek sklepowych praktycznie wszystkich w Polsce. Jako pierwszy wprowadził na rynek zupełnie innowacyjne produkty typu Piccolo.
  • Tomasz Nietubyć

    Przedsiębiorca, inwestor oraz manager. Po latach spędzonych w korporacjach, od 2010 r. rozwija skutecznie różne projekty. Założyciel i inwestor w firmach z branży FMCG, technologii, gastronomii oraz recyklingu. Odpowiedzialny m.in. za rozwój i ekspansję marek Prodigo, Etno Cafe czy Doctor Brew.
  • Tomasz Czechowski

    Przedsiębiorca, manager i inwestor, współtwórca restauracji Młoda Polska Bistro&Pianino. Posiada wieloletnie doświadczenie w handlu w kanałach tradycyjnych i online. Z powodzeniem tworzy i zarządza licznymi projektami z branży gastronomicznej.
  • Jakub Borowski

    Sprzedaż to jego żywioł. W życiu zawodowym zajmował się głównie nią, kierując sprzedażą m.in. w Browarze Stu Mostów, z którym wszedł do sieci handlowych oraz rozpoczął eksport. Stale poszerza swoją wiedzę i doświadczenie oraz pogłębia zbudowane z ludźmi relacje.
  • Beata Śniechowska

    Szefowa kuchni Młoda Polska Bistro&Pianino, zwyciężczyni 2. edycji programu Master Chef, autorka książek kucharskich. Prezentuje kuchnię comfort food, sięgając często do rodzimych receptur, przedstawiając je w swoim autorskim stylu. Nominowana przez Gault & Millau jako Kobieta Szef roku 2019. Odpowiada za współtworzenie projektu Destylarnia Czarcia Łapa.
  • Izabela Iskierka

    Od blisko 10 lat związana z branżą gastronomiczną. Współzałożycielka kultowego, wrocławskiego Oda Bistro. Miłośniczka niekonwencjonalnych etykiet, a także wykraczających poza schemat połączeń wina z jedzeniem. W 2020 roku członkini komisji, oceniającej wina na festiwalu Polskie Korki w Poznaniu. Obecnie sommelierka w renomowanej wrocławskiej restauracji Młoda Polska Bistro & Pianino, a także head sommelier w restauracji Czarcia Łapa w Lublinie.
  • Adrian Bogdan Bęben

    Szef kuchni, który gotować uczył się w domu, pod okiem swojej mamy i babci, wciąż lubi odwoływać się do smaków ze swojego dzieciństwa. Tworzył i prowadził własne koncepty restauracyjne, m.in. wrocławskie Oda Bistro. Nominowany przez przewodnik Gault&Millau do tytułu szefa jutra. Przez magazyn Vouge Polska typowany został do nazwiska roku 2021. Obecnie ekspert w serii 50food and future dla magazynu Food and Friends i szef kuchni w restauracji Czarcia Łapa w Lublinie.

Prognozy

Przygotowana przez Spółkę prognoza przychodów na najbliższe lata przewiduje dynamiczny wzrost ich wartości w latach 2021 – 2025. Taka dynamika wzrostu przychodów spowodowana jest tym, że spółka rozpoczyna działalność oraz ma przedsięwziąć wzmożone akcje marketingowo-sprzedażowe. Współczynnik CAGR dla przychodów w okresie 2021 – 2025 wynosi 36,0%.
Źródło: Emitent

Wzrost sprzedaży powinien przełożyć się na wzrost nominalnej oraz procentowej marży
operacyjnej przed odliczeniem podatków i amortyzacji – EBITDA. Prognozowany skumulowany średnioważony wzrost (CAGR) nominalnej marży EBITDA w latach 2021 – 2025 wynosi 51,7%.
Źródło: Emitent
Prognozowane dane na lata przyszłe są danymi szacunkowymi i mogą nie zostać osiągnięte lub ulec zmianie. Emitent nie gwarantuje osiągnięcia przez Spółkę konkretnych wyników finansowych.

Rynek

Nasza koncepcja została oparta m.in. na trendach panujących na rynku mocnych alkoholi. Agencja badawcza Nielsen w swoich analizach na rok 2020 prognozowała umacnianie się m.in. wódki BIO (której produkcja będzie możliwa w Alkotekach), ginu oraz whisky. Jak piszą eksperci: „W ubiegłym roku gin był najszybciej rozwijającą się kategorią alkoholi na naszym rynku. Podobnie jak w krajach Europy Zachodniej, także u nas eksperci Nielsena obserwują dynamiczny rozwój nie tylko tradycyjnego ginu, ale także wariantów smakowych”.

Orientacja na polskie, lokalne wyroby to kolejny trend związany z alkoholami. Doskonałym tego przykładem są rzemieślnicze piwa, które szturmem podbiły rynek. „Zgodnie z wynikami badania zrealizowanego w 2019 roku przez agencję badawczą Puzzle Research, co piąty pijący respondent zmienił w ciągu ostatnich dwóch lat swoje zwyczaje dotyczące spożycia alkoholu. Wśród najważniejszych zmian wymienia się sięganie po jakościowe alkohole – Polacy poszukują nowych smaków wśród oferty lokalnych, mniejszych producentów. Zwiększa się również znaczenie segmentu alkoholi premium. Jak wynika z badań Nielsena, udział segmentu alkoholi premium w całej kategorii wzrósł w ubiegłym roku aż o 9,4% w ujęciu rocznym. Jednocześnie, udział trunków mainstreamowych stanowiących największy segment, wzrósł jedynie o 1%” (źródło).

Aktualności

30.09.2021 r.

Obejrzyj wywiad, w którym Janusz Palikot opowiada o kraftowych alkoholach oraz drugiej emisji akcji i planach na przyszłość Alembik Polska S.A.:

FAQ

Czym jest kampania crowdinvestingowa?

Crowdfunding udziałowy (inaczej finansowanie społecznościowe lub crowdinvesting), który odbywa się wyłącznie online ma na celu zdobycie finansowania określonych celów spółki prowadzącej emisję akcji, dzięki środkom zebranym w kampanii. Każda kampania ma określony budżet i czas trwania. Inwestorzy spółki otrzymują wybraną przez siebie i opłaconą liczbę akcji oraz opisane w wybranym pakiecie benefit lub benefity).

Jakie dane osobowe przygotować do dokonania zapisu na akcje spółki?

Dane niezbędne do zapisu na akcje w przypadku osób fizycznych to:
– Imię i nazwisko
– Numer telefonu komórkowego
– Adres e-mail
– Numer pesel
– Numer dowodu osobistego
– Adres zamieszkania
– Adres do korespondencji.
Dane niezbędne do zapisu na akcje w przypadku innych podmiotów niż osoby fizyczne (firmy) to:
– Nazwa firmy
– Numer NIP
– Numer REGON
– Dane osobowe reprezentanta: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, numer dowodu osobistego, adres, adres do korespondencji.

W jaki sposób mogę dokonać zapisu na akcje spółki?

Proces zapisu na akcje składa się z następujących kroków:
Krok 1 – Kliknij “Kup akcje” na górze strony.
Krok 2 – Wybierz liczbę akcji i kliknij “Dalej”.
Krok 3 – Wypełnij formularz danych osobowych i kliknij “Zainwestuj”.
Krok 4 – Opłać akcje.
Krok 5 – Otrzymasz wiadomości e-mail, w której znajdziesz formularz zapisu na akcje. Pobierz go i podpisz profilem zaufanym za pomocą opcji numer 3. Odeślij plik XML pobrany ze strony profilu po podpisaniu dokumentu, klikając przycisk “Dodaj podpisany plik” w otrzymanej wiadomości. Poczekaj, aby otrzymać potwierdzenie weryfikacji pliku.

Kliknij i zobacz film, jak podpisać plik pdf profilem zaufanym!

Na co zostaną przeznaczone pozyskane fundusze w wys. 4 499 979 zł?

Środki te zostaną przeznaczone na następujące cele:

Czarcia Łapa – łącznie: 1 600 000 zł
Cele szczegółowe:
Prace budowlane i instalacyjne (produkcja destylatów, instalacje piwne, monitoring oraz czujniki): 700 000 zł
Wyposażenie kuchni oraz piekarni: 400 000 zł
Wyposażenie sali 250 000 zł
Marketing: 250 000 zł

Młoda Polska – łącznie: 700 000 zł
Cele szczegółowe:
Instalacje do produkcji destylatów: 300 000 zł
Prace budowlane i instalacyjne: 300 000 zł
Marketing: 100 000 zł

Alembik Warszawa
– łącznie: 2 199 979 zł
Cele szczegółowe:
Prace budowlane: 900 000 zł
Instalacje (destylacja, wyszynk piwa): 650 000 zł
Wyposażenie: 400 000 zł
Marketing: 249 479 zł

Czy w kampanii jest próg emisji?

Oferta dochodzi do skutku w przypadku, gdy w jej ramach subskrybowanych zostanie co najmniej 1 (słownie: jedna) Akcja Oferowana. Mając na uwadze, że minimalny zapis może obejmować 7 (słownie: siedem) Akcji Oferowanych, Oferta dochodzi do skutku z chwilą złożenia jednego zapisu.

Co się stanie w przypadku nieosiągnięcia przez spółkę 100% celu zbiórki?

Środki pozyskane w crowdfundingu są częścią planowanych wydatków w opisanych trzech lokalach, ale nie pokrywają całości zapotrzebowania. W razie niezrealizowania celu zbiórki spółka sama pokryje brakujące koszty z bieżących przepływów pieniężnych oraz ze środków pochodzących od indywidualnych inwestorów w ramach podwyższenia kapitału. W przypadku gdy działania te będą niemożliwe lub będą istotnie opóźniać realizację celów emisji, Spółka planuje przeznaczyć środki uzyskane w ramach Oferty priorytetowo na inwestycje Czarcia Łapa oraz Młoda Polska. Czas realizacji inwestycji może ulec wydłużeniu.

Ile akcji obejmą nowi inwestorzy w kampanii crowdinvestingowej?

W przypadku pozyskania 100% kapitału z emisji, akcjonariusze obejmą 78 947 akcji po cenie emisyjnej 57 zł/akcja.

Czy spółka planuje wypłacać dywidendę?

Założeniem spółki jest wypłata dywidend z nadwyżek finansowych, należy jednak mieć na uwadze, że wypłata dywidendy oraz jej wysokość zależy w szczególności od kondycji finansowej Spółki, w tym osiągniętego zysku oraz jej potrzeb finansowych w kolejnych okresach. Priorytetem w chwili obecnej jest pełna realizacja inwestycji która w opinii Spółki wprost przełoży się na wysokość uzyskiwanej dywidendy przez akcjonariuszy. Należy pamiętać, iż warunkiem wypłaty dywidendy jest podjęcie uchwały przez Walne Zgromadzenie.*
*Spółka nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych wyników finansowych, wypłaty dywidendy, ani wypłaty dywidendy w konkretnej wysokości.

Kiedy będę mógł odsprzedać moje akcje?

Akcjonariusz może w dowolnej chwili sprzedać akcje na podstawie umowy cywilno-prawnej.

Jaka jest wycena spółki?

Zgodnie z raportem przygotowanym na zlecenie Spółki na dzień 31 grudnia 2020 roku wartość wyceny Spółki to 80 421 000 zł. Natomiast ustalając cenę emisyjną akcji serii E, Spółka przyjęła bardziej konserwatywne i ostrożniejsze założenia, na skutek których jednostkowa cena emisyjna została ustalona w wysokości 57 zł.

Z czego wynika tak wysoka wycena?

Wycena wynika z prognoz finansowych oraz obecnego stanu ich realizacji. Już w sierpniu 2021 uzyskała pozytywny wynik finansowy. Niebagatelnym argumentem jest też doświadczenie w prowadzeniu z sukcesem projektów gastronomicznych przez uczestniczący w projekcie skład osobowy który daje duże podstawy do uwiarygodnienia wyników w przyszłości.

Czy kupując kilka pakietów akcji dostanę kilka pakietów inwestorskich?

Nie – w przypadku zakupu więcej niż jednego pakietu pod uwagę brana jest sumaryczna kwota inwestycji i to do niej przypisany zostaje pakiet.

Jaki jest wpływ pandemii Covid-19 na funkcjonowanie spółki?

W trakcie pandemii Alembik Polska SA zrewidowała strategię i zamiast lokali patronackich, będzie przejmować i modernizować restauracje lub tworzyć od podstaw własne lokale. Ma to umożliwić lepsze zarządzanie biznesem spółki. W związku z tym, środki z I emisji posłużyły do zakupu specjalistycznych urządzeń (alembików) oraz rozpoczęcia modernizacji lokalu Czarcia Łapa oraz działań marketingowych związanych z przygotowaniem produkcji Craft Palikot.

Jakie są najważniejsze prawa akcjonariuszy?

Najważniejszymi prawami akcjonariuszy są m.in.:

a) Prawa korporacyjne:
– udział w Walnym Zgromadzeniu Spółki oraz prawo głosu na Walnym Zgromadzeniu,
– prawo do złożenia żądania udzielenia informacji dotyczących Spółki,
– prawo do zaskarżania uchwał Walnego Zgromadzenia,
– prawo do wytoczenia powództwa na rzecz Spółki,
– prawo do żądania zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia (prawo to przysługuje akcjonariuszowi lub akcjonariuszom reprezentującym łącznie 1/20 kapitału zakładowego Spółki);
– prawo do żądania umieszczenia określonych spraw w porządku obrad Walnego Zgromadzenia (prawo to przysługuje akcjonariuszowi lub akcjonariuszom reprezentującym łącznie 1/20 kapitału zakładowego Spółki).

b) Prawa majątkowe:
– prawo do udziału w podziale majątku Spółki w przypadku jej likwidacji,
– prawo udziału w zysku Spółki, o którego podziale decyduje Walne Zgromadzenie (tzw. prawo do dywidendy),
– prawo poboru akcji nowych emisji (o ile uchwała Walnego Zgromadzenia nie stanowi o wyłączeniu prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy, co może nastąpić uchwałą podjętą większością 4/5 głosów),
– prawo do rozporządzania akcją, z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z przepisów prawa lub postanowień Statutu Spółki, przy czym obecnie Statut Spółki nie zawiera żadnych ograniczeń w tym zakresie w odniesieniu do akcji oferowanych,
– prawo żądania zapisania akcji w rejestrze akcjonariuszy i uzyskania informacji z tego rejestru.

W jaki sposób spółka będzie komunikować się z inwestorami? Jak będzie informować o swoich wynikach i planach?

Spółka prowadzi zamkniętą grupę na Facebooku, regularne mailingi, spotkania online z Prezesem Spółki w formie Q&A oraz stronę internetową.

Dokumenty

  • Formularz zapisu na akcjePobierz
  • Informacja o Emitencie i warunkach oraz zasadach ofertyPobierz
  • Raport z wyceny Alembik Polska SAPobierz
  • Rachunek Zysków i Strat oraz bilans na dzień 31.12.2020r. oraz na dzień 31.08.2021rPobierz
  • Suplement nr 1 do Informacji o Emitencie i warunkach oraz zasadach ofertyPobierz
  • Suplement nr 2 do Informacji o Emitencie i warunkach oraz zasadach ofertyPobierz
  • Sprawozdanie finansowe Spółki za 2020 rokPobierz

Pakiety

Pakiet 1(od 399 zł - 7 akcji)

– Karta Inwestora uprawniająca do zniżki 5% w lokalach Alembik Polska S.A. (sumuje się z poprzednią emisją crowdinvestingową).
– Pamiątkowy Certyfikat Inwestora.
– Dołączenie do zamkniętej grupy Inwestorów na Facebooku.

Pakiet 2(od 1197 zł - 21 akcji)

– Karta Inwestora uprawniająca do zniżki 5% w lokalach Alembik Polska S.A. (sumuje się z poprzednią emisją crowdinvestingową).
– Pamiątkowy Certyfikat Inwestora.
– Dołączenie do zamkniętej grupy Inwestorów na Facebooku.
– Butelka Wódki Palikot.

Pakiet 3(od 4788 zł - 84 akcje)

– Karta Inwestora uprawniająca do zniżki 5% w lokalach Alembik Polska S.A. (sumuje się z poprzednią emisją crowdinvestingową).
– Pamiątkowy Certyfikat Inwestora.
– Dołączenie do zamkniętej grupy Inwestorów na Facebooku.
– Produkty spółki o wartości 400 zł.

Pakiet 4(od 8379 zł - 147 akcji)

– Karta Inwestora uprawniająca do zniżki 5% w lokalach Alembik Polska S.A. (sumuje się z poprzednią emisją crowdinvestingową).
– Pamiątkowy Certyfikat Inwestora.
– Dołączenie do zamkniętej grupy Inwestorów na Facebooku.
– Produkty spółki o wartości 700 zł.

Pakiet 5(od 13 851 zł - 243 akcje)

– Karta Inwestora uprawniająca do zniżki 5% w lokalach Alembik Polska S.A. (sumuje się z poprzednią emisją crowdinvestingową).
– Pamiątkowy Certyfikat Inwestora.
– Dołączenie do zamkniętej grupy Inwestorów na Facebooku.
– Produkty spółki o wartości 1000 zł.

Pakiet 6(od 45 885 zł - 805 akcji)

– Karta Inwestora uprawniająca do zniżki 5% w lokalach Alembik Polska S.A. (sumuje się z poprzednią emisją crowdinvestingową).
– Pamiątkowy Certyfikat Inwestora.
– Dołączenie do zamkniętej grupy Inwestorów na Facebooku.
– Produkty spółki o wartości 4000 zł.

Pakiet 7(od 102 600 zł - 1800 akcji)

– Karta Inwestora uprawniająca do zniżki 5% w lokalach Alembik Polska S.A. (sumuje się z poprzednią emisją crowdinvestingową).
– Pamiątkowy Certyfikat Inwestora.
– Dołączenie do zamkniętej grupy Inwestorów na Facebooku.
– Produkty spółki o wartości 10 000 zł.

Discussion